Με τιτανομαχία θα μπορούσε να παρομοιαστεί η μάχη που δίδουν πλέον οι 2 κορυφαίοι Ελληνικοί Τεχνικοί Όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι 2 εταιρείες που έχουν συμμετοχή στους...
μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συνεργαζόμενοι και σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν πλέον ανοίξει μέτωπο καθώς τοποθετούνται στη σκακιέρα τα νέα μεγάλα έργα της χώρας. Από το 2015 όπου η παραγωγή μεγάλων έργων στην Ελλάδα πάγωσε οι 2 όμιλοι κάνουν τις δικές τους κινήσεις προκειμένου να επικρατήσουν στα έργα που έρχονται. Μέχρι τώρα η συγκομιδή είναι μικρή, όμως η πρώτη νίκη στην επιχειρηματική αρένα είναι για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που μάζι με τον Ινδικό όμιλο GMR κατέβηκε ως μοναδική υποψήφια για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, με τον ΑΚΤΩΡ να αποφασίζει τελικά να μην κατέβει. Αντιμέτωποι είναι και στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας. Εκεί μέχρι να μάθουμε ποιος θα επικρατήσει θα χρειαστει να περιμένουμε όμως μέχρι το 2018 καθώς ο διαγωνισμός εξελίσσεται με το επίπονο σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Η προετοιμασία για το 2017 προβλέπει όμως και άλλες μάχες για την αποκτηση ανεκτέλεστου τόσο για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ όσο και για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα πεδία που θα βρεθούν αντιμέτωποι ή θα συμμαχήσουν είναι άγνωστα όμως σίγουρα ένα πρόσφορο πεδίο ανταγωνισμού θα είναι το έργο-μαμούθ του Ελληνικού αλλά και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έργα που θα γεμίσουν με αντικείμενο τις 2 μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Επίσης μέσα στο 2017 το Υπουργείο υπόσχεται να βγάλει στον αέρα τον διαγωνισμό παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο με κόστος που θα ξεπεράσει τα 600εκ.ευρώ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το 2017 έχει εξασφαλίσει με απευθείας χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα με 310εκ.ευρώ ενώ υπάρχουν μεγάλες ελπίδες να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ και το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία με 400εκ.ευρώ, γεμίζοντας την φαρέτρα της με 710εκ.ευρώ ανεκτέλεστο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανεκτέλεστο των 2 ομίλων έχει σχεδον ισορροπησει με τον ΑΚΤΩΡ στο 2,8 δισ ευρώ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο 2,74 δισ ευρώ. Πεδίο που θα μπορούσαν να συμμαχήσουν θεωρούνται άλλα έργα, όπως η νέα γενιά σιδηροδρομικών projects αλλά και έργα όπως η Ανάπλαση Φαλήρου, ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στον Πειραιά κ.α. Η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική καθώς η αφύπνιση του κατασκευαστικού κλάδου στη χώρα, βρίσκει τις 2 εταιρείες στην κορυφή, έχοντας σαφώς αποκτήσει μία απόσταση από τους άλλους κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας όπως η JandP ΑΒΑΞ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Η πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη αν σκεφτεί κανείς ότι στα κλασικά δημόσια έργα της χώρας, τουλάχιστον τα 2 τελευταία χρόνια ούτε ο ΑΚΤΩΡ ούτε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν καταφέρει να αποσπάσουν κάποιο συμβόλαιο. Οι ελάχιστοι μεγάλοι διαγωνισμοί π.χ στο Πάτρα-Πύργος έβγαλαν τον όμιλο Καλογρίτσα και στο Ψαθόπυργος-Ρίο την GD Infrastrutture. Έτσι το "παιχνίδι" γίνεται ακόμα μεγαλύτερο σε ενδιαφέρον καθώς το ανακάτεμα αυτό φέρνει μεγάλα ερωτηματικά στην πορεία άλλων μεγάλων διαγωνισμών του κοντινού μέλλοντος. Πηγή
Via
μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συνεργαζόμενοι και σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν πλέον ανοίξει μέτωπο καθώς τοποθετούνται στη σκακιέρα τα νέα μεγάλα έργα της χώρας. Από το 2015 όπου η παραγωγή μεγάλων έργων στην Ελλάδα πάγωσε οι 2 όμιλοι κάνουν τις δικές τους κινήσεις προκειμένου να επικρατήσουν στα έργα που έρχονται. Μέχρι τώρα η συγκομιδή είναι μικρή, όμως η πρώτη νίκη στην επιχειρηματική αρένα είναι για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που μάζι με τον Ινδικό όμιλο GMR κατέβηκε ως μοναδική υποψήφια για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, με τον ΑΚΤΩΡ να αποφασίζει τελικά να μην κατέβει. Αντιμέτωποι είναι και στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας. Εκεί μέχρι να μάθουμε ποιος θα επικρατήσει θα χρειαστει να περιμένουμε όμως μέχρι το 2018 καθώς ο διαγωνισμός εξελίσσεται με το επίπονο σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Η προετοιμασία για το 2017 προβλέπει όμως και άλλες μάχες για την αποκτηση ανεκτέλεστου τόσο για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ όσο και για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα πεδία που θα βρεθούν αντιμέτωποι ή θα συμμαχήσουν είναι άγνωστα όμως σίγουρα ένα πρόσφορο πεδίο ανταγωνισμού θα είναι το έργο-μαμούθ του Ελληνικού αλλά και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έργα που θα γεμίσουν με αντικείμενο τις 2 μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Επίσης μέσα στο 2017 το Υπουργείο υπόσχεται να βγάλει στον αέρα τον διαγωνισμό παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο με κόστος που θα ξεπεράσει τα 600εκ.ευρώ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το 2017 έχει εξασφαλίσει με απευθείας χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα με 310εκ.ευρώ ενώ υπάρχουν μεγάλες ελπίδες να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ και το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία με 400εκ.ευρώ, γεμίζοντας την φαρέτρα της με 710εκ.ευρώ ανεκτέλεστο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανεκτέλεστο των 2 ομίλων έχει σχεδον ισορροπησει με τον ΑΚΤΩΡ στο 2,8 δισ ευρώ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο 2,74 δισ ευρώ. Πεδίο που θα μπορούσαν να συμμαχήσουν θεωρούνται άλλα έργα, όπως η νέα γενιά σιδηροδρομικών projects αλλά και έργα όπως η Ανάπλαση Φαλήρου, ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στον Πειραιά κ.α. Η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική καθώς η αφύπνιση του κατασκευαστικού κλάδου στη χώρα, βρίσκει τις 2 εταιρείες στην κορυφή, έχοντας σαφώς αποκτήσει μία απόσταση από τους άλλους κορυφαίους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας όπως η JandP ΑΒΑΞ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Η πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη αν σκεφτεί κανείς ότι στα κλασικά δημόσια έργα της χώρας, τουλάχιστον τα 2 τελευταία χρόνια ούτε ο ΑΚΤΩΡ ούτε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν καταφέρει να αποσπάσουν κάποιο συμβόλαιο. Οι ελάχιστοι μεγάλοι διαγωνισμοί π.χ στο Πάτρα-Πύργος έβγαλαν τον όμιλο Καλογρίτσα και στο Ψαθόπυργος-Ρίο την GD Infrastrutture. Έτσι το "παιχνίδι" γίνεται ακόμα μεγαλύτερο σε ενδιαφέρον καθώς το ανακάτεμα αυτό φέρνει μεγάλα ερωτηματικά στην πορεία άλλων μεγάλων διαγωνισμών του κοντινού μέλλοντος. Πηγή
Via
from SALE de SPORT http://ift.tt/2eV2tY5
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου