Μια προσεκτική ματιά στα έξοδα αλλά και στα μη έσοδα αναδεικνύει στις πραγματικές του διαστάσεις το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικρές ομάδες…
Εκτός παιχνιδιού λόγω οικονομικών δυσχερειών βρίσκονται Marussia και Caterham. Ο Έκλεστον έδωσε άδεια στις δυο ομάδες να μην παραστούν σε ΗΠΑ και Βραζιλία σε μια προσπάθεια να αμβλυνθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Η F1, σήμερα δεν προσφέρει ένα περιβάλλον όπου μπορεί να επιβιώσει εύκολα μια μικρή ιδιωτική ομάδα. Στο πρόσφατο παρελθόν οι ομάδες απέτυχαν πολλάκις να συμφωνήσουν σ΄ ένα πρόγραμμα περικοπής εξόδων ενώ σήμερα κυρίαρχο θέμα στα πάντοκ είναι το ξεπάγωμα της εξέλιξης των μονάδων ισχύος που αναμένεται να αυξήσει κατά πολύ τα έξοδα των κατασκευαστών. Η εικόνα στην εκκίνηση του Ώστιν με 18 μονοθέσια κάθε άλλο παρά υγιής είναι.
Είναι σημαντικό να τονιστεί πως μια μικρή ομάδα F1, π.χ. Sauber, Toro Rosso έχει ετήσια λειτουργικά έξοδα που φτάνουν τα 120 εκατομμύρια δολάρια
Ειδικότερα υπολογίστε:
Ετήσια έξοδα μια μικρής ομάδα F1, σε εκατομμύρια δολάρια
28 μονάδες ισχύος,
5 κιβώτια
1.5 καύσιμα και λιπαντικά
1.8 ελαστικά
1.95 ηλεκτρονικά
3 ΙΤ
20 μισθοί
12 ταξίδια και υποδομές στην πίστα
20 παραγωγή σασί
18.5 λειτουργία της αεροσήραγγας και υπολογιστών CFD
2 εγκαταστάσεις εργοστασίου
1.5 γραφείο προσωπικού και επαγγελματικές υπηρεσίες
5 μεταφορές
Τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα φτάνουν τα 55 εκ. δολάρια και προφανώς δεν καλύπτουν ούτε τα μισά από τα έξοδα. Η παγκόσμια κρίση και η απροθυμία των μεγάλων χορηγών έχει επηρεάσει το οικονομικό μοντέλο διαχείρισης των μεσαίων και μικρών ομάδων, είναι χαρακτηριστικό πως η Williams ανακοίνωσε ζημίες 20 εκ. δολαρίων στο πρώτο εξάμηνο ενώ η Lotus αναγκάστηκε να προχωρήσει σε δραματικές περικοπές για να μειώσει τη χασούρα.
Μέσα σ’ όλα αυτά ο πρώην πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ έριξε λάδι στη φωτιά: «Δεν είναι υγιής ο ανταγωνισμός στη F1, πλέον καθώς οι μεγάλες ομάδες έχουν πολύ περισσότερα χρήματα. Θα έπρεπε τα χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα να μοιράζονται σε ίσα μερίδια. Αν όλοι είχαν πρόσβαση σε ένα ποσό που εξασφάλιζε την επιβίωσή τους η εικόνα θα ήταν διαφορετική. Τα έσοδα της F1, ξεπερνούν το 1.5 δις δολάρια και τα μισά πάνε στην τσέπη των μετόχων (CVC). Τα έξοδα για τις νέες μονάδες ισχύος είναι υπέρογκα. Έπρεπε ν’ αφήσουν τους κατασκευαστές κινητήρων να ξοδεύουν όσα θέλουν στην εξέλιξη αλλά να τους υποχρεώσουν να δίνουν κινητήρες στις μικρές ομάδες με 5 εκ. δολάρια».
Ο πολύπειρος Βρετανός πιστεύει πως πολύ σύντομα και άλλες ομάδες θα βρεθούν σε αδιέξοδο.
The post Γιατί πτωχεύουν οι ομάδες της F1; appeared first on CityPatras.gr.
from CityPatras.gr http://ift.tt/1ziw1Xo
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου