Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Η Αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων και οι αναγκαίες αλλαγές στον Νόμο περί αξιολόγησης Δημοσίων Υπαλλήλων. Ανάγκη τροποποίησης του Νόμου 4520/2014

citypatras_08d8

Ήδη σε πολλές υπηρεσίες οι Διευθυντές απειλούσαν υπαλλήλους, ενόψει της λεγόμενης «αξιολόγησης» και το φαινόμενο θυμίζει εποχές «επταετίας», με εκβιασμούς υπαλλήλων, τρομοκρατία δημοσίων υπαλλήλων, διασπορά…

ψευδών ειδήσεων εναντίον τους, με σκοπό να δημιουργήσουν προ-κατασκευασμέμους υπαίτιους – θύματα της κακής λειτουργίας μια υπηρεσίας και της μετάθεσης των ευθυνών από τους «δικούς μας» στους «άλλους»! κλπ..


Ο κάθε Διευθυντής ή Προϊστάμενες μπορεί να «βγάλει τα προσωπικά του «κόμπλεξ», τις κομματικές του μικροδιαφορές και προσωπικές διαφορές κατά την λεγόμενη «αξιολόγηση» και να κρίνει «αρνητικά» τους υπαλλήλους.


Αντίθετα άλλοι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι μπορεί να κρίνουν θετικά τους «κατ’επάγγελμα κόλακες» ή τους λεγόμενους «γλύφτες» ή τους λεγόμενους «ρουφιάνους», οι οποίοι είναι διαχρονικοί και συνήθως δημιουργούν και τα περισσότερα προβλήματα στις δημόσιες υπηρεσίες, δεν δουλεύουν, κατηγορούν συστηματικά τους υπαλλήλους στον ανώτερό τους και παρόλα αυτά καταφέρουν να έχουν την «εύνοια του κάθε Διευθυντή ή Προϊσταμένου σε όλες της Κυβερνήσεις!.


Καμία επίπτωση στην αξιολόγηση, δεν πρέπει να έχουν οι ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις, αν δεν έχει βγει η απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου και αν η υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει οριστικά και αμετάκλητα.. Δηλ. Δεν πρέπει να κριθεί αρνητικά ο Δημόσιος Υπάλληλος με μόνο και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει Ε.Δ.Ε. σε εξέλιξη ή καταγγελίες εναντίον του.


Υπάρχει – ενόψει της αξιολόγησης – το φαινόμενο της στημένης και σκόπιμης καταγγελίας υπαλλήλων, από δήθεν τυχαίους πολίτες, τους οποίους έχει «στείλει» ήδη ο διευθυντής ο προϊστάμενος, ή ο συνάδελφος του καταγγελλόμενου υπαλλήλου, μόνο και μόνο να δημιουργήσουν από πριν «θύματα – υπαλλήλους» και όταν έρθει η ώρα της αξιολόγησης να πάρουν τον χαμηλότερο βαθμό!.


Κυρίες, Κύριοι,


Το υπάρχον Προκρούστειο Σύστημα αξιολόγησης, πρέπει να αλλάξει γιατί είναι απίστευτο και παγκόσμιας πρωτοτυπίας: Προαποφασίζεται, πόσοι Υπάλληλοι θα είναι άριστοι, πριν καν αξιολογηθούν ή περάσουν κάποιες εξετάσεις!


Γράφτηκε στις εφημερίδες ότι:


Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων – Το σχέδιο που «κλείδωσε»


Η «χρυσή τομή» βρέθηκε μεταξύ των δύο κομμάτων της συγκυβέρνησης για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και η διαδικασία θα συνεχιστεί στις δημόσιες υπηρεσίες με βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο, τις οποίες ζήτησε το ΠΑΣΟΚ.


Το «πράσινο φως» για λύση στο θέμα της αξιολόγησης έδωσαν χθες ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλος σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν στο Μέγαρο Μαξίμου, μετά τις αντιρρήσεις του ΠΑΣΟΚ για την ποσόστωση του 15% των υπαλλήλων που πρέπει να αξιολογηθεί με χαμηλή βαθμολογία και την ένταση που επικράτησε μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Χαριλάου Τρικούπη.


Προάγγελος της συμβιβαστικής πρότασης, η οποία θα οριστικοποιηθεί τις επόμενες ημέρες, αποτέλεσε η χθεσινή δημόσια παρέμβαση της υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύης Χριστοφιλοπούλου, η οποία έθεσε ένα πλαίσιο συναντίληψης προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης στο Δημόσιο.


Η «χρυσή τομή»


Η πρόταση που στοιχειοθετεί τη «χρυσή τομή» για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων περιλαμβάνει:


Τη διατήρηση της ποσόστωσης για τη βαθμολόγηση των υπαλλήλων έτσι όπως περιγράφεται στον Νόμο 4520/2014 και η οποία προβλέπει την απόδοση βαθμολογίας 9-10 έως και στο 25% των υπαλλήλων μίας οργανικής μονάδας, 7-8 στο 60% των εργαζομένων και από 1-6 στο 15% των υπαλλήλων.


Τη ρητή πρόβλεψη ότι κανένας υπάλληλος δεν πρόκειται να απολυθεί βάσει της αξιολόγησής του, ούτε πρόκειται να υποστεί μισθολογικές κυρώσεις ή οποιαδήποτε άλλη αρνητική υπηρεσιακή μεταβολή.


Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επισημάνει στο πρόσφατο παρελθόν ότι η αξιολόγηση δεν θα έχει ως αποτέλεσμα απολύσεις ή μειώσεις μισθών.


Ο αξιολογητής πρέπει να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του υπαλλήλου, ιδίως για όσους θα εμπίπτουν στην κατηγορία του 15%.


Μεταξύ των προτάσεων που μπορεί να καταθέσει είναι η συμμετοχή του υπαλλήλου σε πρόγραμμα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ, επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές διά βίου μάθησης, ατομική καλλιέργεια ορισμένης δεξιότητας, βελτίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, που άπτονται της εργασίας, της συμπεριφοράς κ.ο.κ.


Επίσης μπορεί να εισηγηθεί την προσωρινή αλλαγή αντικειμένου εργασίας, την εκούσια μετακίνηση εντός υπηρεσίας ή μετάταξης σε διαφορετικό κλάδο.


Προϊστάμενοι


Να διευρυνθεί ο επιμερισμός των ποσοστών σε επίπεδο γενικής διεύθυνσης ή ακόμα και σε επίπεδο δήμου στην τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου να μην αδικηθούν υπάλληλοι υψηλών προσόντων σε διοικητικές μονάδες.


Στόχος να δοθεί διακριτική ευχέρεια και η ευελιξία στους προϊσταμένους γενικής διεύθυνσης να προβούν σε επιμερισμό ποσοστών είτε μέχρι το επίπεδο της διεύθυνσης, είτε μέχρι το επίπεδο του τμήματος, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το νομικό πλαίσιο προβλέπει ήδη την ποσόστωση σε επίπεδο γενικών διευθύνσεων.


Το ΠΑΣΟΚ θα οριστικοποιήσει τις προτάσεις του τις επόμενες μέρες και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να συζητηθούν σε σύσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλος και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.


Εύη Χριστοφιλοπούλου: Όχι σε επιπλέον απολύσεις το 2014


Τη βάσιμη προσδοκία ότι δεν θα χρειαστούν επιπλέον απολύσεις το 2014 εξέφρασε η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύη Χριστοφιλοπούλου σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες στο ραδιόφωνο του Σκάι.


Η κ. Χριστοφιλοπούλου επισήμανε ότι ο βασικός αριθμός των 6.500 αποχωρήσεων μέχρι τα τέλη του έτους μπορεί να προέλθει από την επιτάχυνση των πειθαρχικών διαδικασιών σε βάρος επίορκων υπαλλήλων, τον έλεγχο των πλαστών πιστοποιητικών που χρησιμοποιήθηκαν για διορισμούς στο Δημόσιο, τον επανέλεγχο της νομιμότητας της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου καθώς και τον συνυπολογισμό των 1.800 εργαζομένων που εργάζονταν με προσωρινές διαταγές και απομακρύνθηκαν με δικαστικές αποφάσεις.


Παράλληλα η υφυπουργός πρότεινε για τον μόνιμο μηχανισμό αξιολόγησης που θα διαμορφωθεί στα τέλη του έτους να συσταθεί ένας «οίκος αξιολόγησης» στα διεθνή πρότυπα, ως αυτοτελής μονάδα εντός του Συνηγόρου του Πολίτη. Ο συγκεκριμένος «οίκος» θα αξιολογεί τις δομές και τις υπηρεσιακές μονάδες.


Παρουσίασε τη δική της προσέγγιση για το θέμα των πειθαρχικών διώξεων σε όσους υπαλλήλους αρνηθούν να αξιολογηθούν και πρότεινε ένα σύστημα κινήτρων προκειμένου να διευκολύνεται ο εργαζόμενος που έχει αξιολογηθεί σε περίπτωση μετάταξης ή κατάληψης θέσης ευθύνης.


Τέλος η κ. Χριστοφιλοπούλου κράτησε αποστάσεις από τον υπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κινούμενη στη γραμμή του ΠΑΣΟΚ λέγοντας σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την επιβολή από την τρόικα του ΕΕΤΗΔΕ το 2011 μετά από τις διαπραγματεύσεις της τότε κυβέρνησης. «Ήταν τουλάχιστον ατυχής η δήλωση του κ. Μητσοτάκη για τον κ. Βενιζέλο και τον φόρο ακινήτων, όταν, τότε, το κόμμα του σε μια πρωτόγνωρη συγκυρία για τη χώρα, εν μέσω κρίσης, παρήγαγε προτάσεις στα «Ζάππεια»», σημείωσε η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.


Αν δηλαδή στις όποιες εξετάσεις, αποτύχει να πιάσει το «Άριστα» το 95% των Υπαλλήλων, σύμφωνα με το Σ/Ν, ο προϊστάμενος τους θα «πριμοδοτήσει ως άριστους», άλλο ένα 20% !


Μεταφερόμενο αυτό στην καθημερινή ζωή, αν σε ένα σχολείο ή σε ένα Πανεπιστήμιο ένας μόνο μαθητής γράψει άριστα,θα τεντώσουμε τον πήχη, να αριστεύσουν και άλλοι, για να συμπληρώσει το 25% του Σ/Ν.!


Επίσης, αν στις ίδιες εξετάσεις γράψουν κάτω από 6/10 μόνο το 5% των υπαλλήλων ή μαθητών, θα τεντώσουμε πάλι τον πήχη να αποτύχουν και άλλοι χάριν, της ποσόστωσης!


Τώρα αν είσαι ήδη Προιστάμενος οπωσδήποτε συμμετέχεις με 70% στην «Αριστεία» και ας μην το θέλεις, ή να μην το αξίζεις, για να «βγει» το ποσοστό!!


Πρόταση: Δεν υπάρχουν προσωπικά δεδομένα, για πτυχία και προσόντα υπαλλήλων, όταν διορίστηκαν, αξιολογούνται βάσει αυτών,ή έχουν καταγγελία ή έχουν ΕΔΕ για μη νόμιμη κατοχή πτυχίων και προσόντων και οφείλουν εντός 15 ημερών, να παρουσιάσουν στο αρμόδιο όργανο τα πτυχία και τα προσόντα τους, ειδάλλως παραπέμπονται με το αιτιολογικό της απόλυσης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες που χορήγησαν τους τίτλους ή τις βεβαιώσεις, οφείλουν να κοινοποιήσουν στην υπηρεσία, αν ο υπάλληλος είναι νόμιμος κάτοχος των προσόντων και πτυχίων, που προσκομίζει ή επικαλλείται.


Πρόταση: Όλοι που αδικήθηκαν, με αίτησή τους, πρέπει να περάσουν συνέντευξη να αναπτύξουν τις ικανότητές τους και τα επιχειρήματά τους και να επαανεκτιμηθεούν οι ικανότητές τους, από ειδικό συμβούλιο. Μην ξεχνάμε όσι στο Δημόσσιο ανθεί ένα ερπετό, ο «ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ», που σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κυβερνήσεις είναι ο ίδιος, που προκατασκευάζει την όποια αξιολόγηση.


Είχαμε, ήδη, κάνει κριτική στο προηγούμενο Σ/Ν:


Σ/Ν. Διοικητικές απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ. 318/1992 (Α’ 161) και λοιπές ρυθμίσεις


Θέτουμε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με τίτλο «Διοικητικές απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ. 318/1992 (Α’ 161) και λοιπές ρυθμίσεις», το οποίο περιλαμβάνει τρία βασικά κεφαλαία.


Ειδικότερα, τα κεφάλαια αυτά είναι:


1. Διοικητικές απλουστεύσεις – Άρση διοικητικών βαρών.

2. Εξορθολογισμός δομών με την κατάργηση φορέων.

3. Καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω νέου, μεταβατικού τρόπου αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.


1. Η ελληνική κυβέρνηση συνεργάζεται με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, αξιοποιώντας τη διεθνή του εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα της άρσης των διοικητικών βαρών. Η στρατηγική αυτή συνεργασία αποσκοπεί ευρύτερα στην τόνωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, νομοθετούμε με το παρόν νομοσχέδιο μια πρώτη δέσμη σημαντικών διοικητικών απλουστεύσεων με σημαντικότερες τη κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων από τους ενδιαφερόμενους στο σύνολο των συναλλαγών τους με το Δημόσιο, την κατάργηση από 1η Ιουλίου 2014 της υποχρέωσης δημοσίευσης στο ΦΕΚ των τροποποιήσεων καταστατικού και των ετήσιων ισολογισμών Α.Ε. και ΕΠΕ, καθώς και την κατάργηση της υποχρέωσης βεβαίωσης γνησίου υπογραφής στην Υπεύθυνη Δήλωση που κατατίθεται στην πρώτη φάση προσφοράς σε διαγωνισμό του Δημοσίου.


2. Καταργούνται 21 φορείς και υπηρεσίες που δεν κρίνονται πια απαραίτητοι και παράλληλα απομακρύνεται μέρος του προσωπικού τους. Οι τρεις κυριότεροι φορείς είναι το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) και η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται η κωλυσιεργία σε φορείς που εδώ και καιρό έχουν εκπληρώσει την αποστολή τους, η αδιαφορία μπροστά σε προφανείς επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και η σπατάλη δημόσιων πόρων.


Η αναδιοργάνωση των κρατικών δομών συνολικά συνιστά στρατηγική προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Στόχος μας είναι η αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία δημοσίων οργανισμών και φορέων, με όσο το δυνατόν μικρότερο δημοσιονομικό κόστος. Το κράτος οφείλει πλέον να ιεραρχήσει τις επιχειρησιακές του προτεραιότητες και να συγκεντρώσει και να αναδιατάξει τις δυνάμεις του, ώστε να καταστεί πιο λειτουργικό και αποτελεσματικό.


Οι ΙΔΑΧ υπάλληλοι των ΝΠΙΔ που καταργούνται οδηγούνται σε υποχρεωτική αποχώρηση, ενώ οι υπάλληλοι των ΝΠΔΔ εντάσσονται στο πρόγραμμα της κινητικότητας.


3. Σήμερα, σχεδόν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι βαθμολογούνται με 9 και 10. Η σημασία και η λογική της αξιολόγησης ακυρώνεται στην πράξη, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί κίνητρο για τον αξιολογούμενο και εργαλείο βελτίωσης της αποδοτικότητας του ίδιου και του φορέα όπου υπηρετεί.


Το νομοσχέδιο εισάγει την ποσόστωση – τη συγκριτική δηλαδή αξιολόγηση στον προσδιορισμό των ανώτατων ποσοστών των δημοσίων υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Σκοπός της ρύθμισης αυτής είναι να αποδοθεί η βαρύνουσα σημασία που θα πρέπει να έχει κάθε σύστημα αξιολόγησης και να αρθούν οι στρεβλώσεις και η σημερινή απαξίωση.


Παρακαλούμε για τα σχόλιά σας μέχρι την Τρίτη 21/1/2014.


Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης

και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης


Το Νομοσχέδιο αυτό έρχεται ως συνέχεια των απίθανων νόμων περί πειθαρχικό Δημοσίων Υπαλλήλων.



Αναλυτικά:

Άρθρο 19: Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης


Το άρθρο 7 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:


«Άρθρο 7


Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης


1. Τα ανώτατα ποσοστά υπαλλήλων που είναι δυνατόν να αξιολογούνται με την κλίμακα βαθμών του άρθρου 8 του Π.Δ. 318/1992 καθορίζονται ως εξής:


α. Με τους βαθμούς 9 έως 10 αξιολογείται ποσοστό έως και 25 % των υπαλλήλων.


β. Με τους βαθμούς 7 έως 8 αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων.


γ. Με τους βαθμούς 1 έως 6 αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων.


2. Τα ποσοστά της παρ. 1 του παρόντος άρθρου υπολογίζονται επί του συνόλου των υπαλλήλων που υπηρετούν στην ίδια Γενική Διεύθυνση.


Ο επιμερισμός των ποσοστών αξιολόγησης σε κάθε Γενική Διεύθυνση γίνεται με απόφαση του οικείου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στο σύνολο των υποκείμενων οργανικών μονάδων μέχρι και επιπέδου Τμήματος ή αντιστοίχου επιπέδου οργανικής μονάδας. Για τον επιμερισμό αυτό λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, ιδίως:


α) η παραγωγικότητα των μονάδων


β)οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής.


γ) η κατανομή των υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα.


4. Η απόφαση της προηγούμενης παραγράφου εκδίδεται αποκλειστικά εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους και αποστέλλεται στους Προϊσταμένους Διεύθυνσης πριν από την σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης. Η μη τήρηση των ποσοστών αυτών από τους αξιολογητές συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 περ. β του άρθρου 107 του ν. 4057/2012 και ελέγχεται με ευθύνη του αρμόδιου οργάνου έκδοσης της σχετικής απόφασης.


5. Για την αξιολόγηση των Προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων, το ανώτατο ποσοστό αξιολόγησης με τους βαθμούς 9 ή 10 ανέρχεται έως και 70%, το οποίο υπολογίζεται επί του συνόλου των προϊσταμένων του ίδιου επιπέδου της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης.


6. Στις περιπτώσεις που από την εφαρμογή των ανωτέρω ποσοστών προκύπτει κλάσμα μισής μονάδας και άνω λογίζεται ως ακέραιη μονάδα.


7. Όπου κατά την αξιολόγηση δεν εξαντληθεί το ανώτατο επιτρεπόμενο κατά κλίμακα ποσοστό, το υπολειπόμενο μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε προσαυξάνει το ποσοστό της αμέσως κατώτερης βαθμολογικής κλίμακας.


8. Τα ποσοστά της παρ. 1 του παρόντος άρθρου ισχύουν και για την αξιολόγηση των υπηρετούντων σε γραφεία Υπουργών, Υφυπουργών και στους Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς, καθώς και για τους υπαλλήλους που υπηρετούν σε οργανικές μονάδες που υπάγονται απευθείας στον Υπουργό, τον Υφυπουργό και τον Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα. Στην περίπτωση αυτή αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης της παρ. 3 του άρθρου αυτού είναι αντίστοιχα ο Διευθυντής του οικείου Γραφείου, όπου προβλέπεται, και όταν δεν υπάρχει, ο Υπουργός ή ο Υφυπουργός, και ο Γενικός /Ειδικός Γραμματέας.


9. Στις περιπτώσεις όπου δεν προβλέπεται στον φορέα οργανική μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης της παρ. 3 του άρθρου αυτού είναι ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας, το μονομελές όργανο Διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης του φορέα.»


ΣΧΟΛΙΟ


Το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης αντιπαραγωγικό και με τιμωρητικό χαρακτήρα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους:


1. Δεν είναι δυνατόν να αποφασίζεται εκ των προτέρων πόσοι υπάλληλοι θα είναι άριστοι, πόσοι μέτριοι και πόσοι ανεπαρκείς και μάλιστα η Γενική Διεύθυνση να κάνει και κατανομή των ποσοστών στις υφιστάμενες μονάδες. Έτσι δεν δίνεται το κίνητρο στους Δ.Υ. να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και μάλιστα αφαιρείται το κίνητρο και από αυτούς που εργάζονται ευσυνείδητα και πολλές φορές υπερβάλλουν εαυτόν και αυτοί μπορεί να είναι περισσότεροι από το 25% που τίθεται ως όριο.


2. Το παλαιό σύστημα αξιολόγησης επέτρεπε στους υπαλλήλους να αξιολογούνται όλοι με άριστα, κάτι που βρίσκεται στο αντίθετο άκρο του προτεινόμενου συστήματος. Το σύστημα αυτό ενείχε αδικίες και δεν επέτρεπε να ξεχωρίσουν οι υπάλληλοι που εργάζονταν κοπιωδώς από τους ανεπαρκείς υπαλλήλους. Ωστόσο, το προτεινόμενο σύστημα δεν λύνει αυτή την αδικία, αφού δεν θεσπίζει ένα σύστημα αντικειμενικής μέτρησης της παραγωγικότητας των υπαλλήλων. Αντ’ αυτού προτιμά να τιμωρήσει τους υπαλλήλους που όλα αυτά τα χρόνια έπαιρναν Άριστα επειδή το σύστημα το επέτρεπε και να τους υποχρεώσει να μην πάρουν Άριστα ακόμη κι αν το αξίζουν.


Επειδή όμως από παρατηρήσεις χορτάσαμε, θα κάνω και μια ΠΡΟΤΑΣΗ:


Κατά την άποψή μου, η δικαιοσύνη στην αξιολόγηση των Δ.Υ. δεν θα επέλθει ούτε με εξετάσεις γενικών γνώσεων τύπου Τεστ Δεξιοτήτων, όπως άλλοι παρατηρούν, ούτε με μέτρα τιμωρητικού χαρακτήρα, όπως το προτεινόμενο.


Αν ένας άριστος υπάλληλος έχει τοποθετηθεί από την υπηρεσία του σε μία οργανική μονάδα, η οποία, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή να μην ασκεί πρωτεύουσα δημόσια πολιτική, κινδυνεύει να χαρακτηριστεί τουλάχιστον μέτριος και να ανακοπεί η υπηρεσιακή του εξέλιξη . Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η δυσαρέσκεια του εν λόγω υπαλλήλου θα λειτουργήσει ως αντικίνητρο στην μελλοντική του απόδοση.


Αντιθέτως ένας μέτριος υπάλληλος ο οποίος θα έχει τοποθετηθεί σε μία οργανική μονάδα η οποία ασκεί κατά προτεραιότητα κάποια κυβερνητική πολιτική και στην οποία έχει επιμεριστεί μεγαλύτερο ποσοστό αρίστων, μπορεί να ωφεληθεί, απλά και μόνο επειδή υπηρετεί στη συγκεκριμένη μονάδα, χωρίς όμως ό ίδιος να διακρίνεται από υψηλή παραγωγικότητα.


Τέλος , όσον αφορά την κατανομή των υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα, δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο επιμερισμού των ποσοστών αξιολόγησης, καθόσον αυτή δεν συνδέεται με την επίδοση του δημοσίου υπαλλήλου και μπορεί να λειτουργήσει υπέρ των μονάδων που έχουν περισσότερους υπαλλήλους και κατά αυτών που έχουν λιγότερους. Η οργανική μονάδα όμως με τους λιγότερους υπαλλήλους, δεν σημαίνει ότι διαθέτει και τους λιγότερο αποδοτικούς.


Άρθρο 20: Κλίμακα βαθμολόγησης κριτηρίων- Αιτιολογία


Η παρ. 8 του άρθρου 8 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:


«8. Εφόσον ο αξιολογητής βαθμολογεί ένα ή περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης με βαθμό 9 έως 10 ή με βαθμό 1 έως 6, απαιτείται η παράθεση από αυτόν ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής, για τα αντίστοιχα κριτήρια αξιολόγησης».


ΣΧΟΛΙΟ


Για κάθε βαθμό θα πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση. Η μέχρι τώρα βαθμολόγηση ήταν κατά το πλείστο να βαθμολογούνται όλα τα κριτήρια με τον ίδιο βαθμό (π.χ. σε όλα τα κριτήρια ο προϊστάμενος έβαζε 8. Όταν δεν υπάρχει διαβάθμιση στη βαθμολογία 6,7,8 σε κάποια κριτήρια, αυτό σημαίνει είτε προαποφασισμένο γεγονός, είτε αρνητική διάθεση, είτε έλλειψη γνώσης βασικών στοιχείων αξιολόγησης. Σίγουρα σε κάποια σημεία είμαστε καλύτεροι και σε κάποια σημεία χρειαζόμαστε βελτίωση. Θεωρητικά το 8 ήταν ένας καλός βαθμός όμως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άδικος όταν δεν αιτιολογείται.


Η αιτιολόγηση θα πρέπει να παραμείνει για τους βαθμούς 1-4. Όλοι οι αξιολογούμενοι θα πρέπει να έχουν δικαίωμα ενστάσεως, αν αδικήθηκαν.


Άρθρο 21: Αυτοαξιολόγηση


Η παρ. 2 του άρθρου 11 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «Η βαθμολογία που δίνει ο ίδιος ο αξιολογούμενος στα ουσιαστικά του προσόντα κατ` ουδένα τρόπο επηρεάζει τη βαθμολογία που δίνει ο αξιολογητής σ` αυτόν, ούτε επιφέρει οποιοδήποτε άλλο έννομο αποτέλεσμα. Αποσκοπεί απλώς στο να γνωρίζει ο αξιολογητής την εικόνα που ο ίδιος ο αξιολογούμενος έχει για τον εαυτό του. Μπορεί επίσης ο αξιολογητής να εκτιμήσει με βάση την αυτοαξιολόγηση, την ανάγκη να καλέσει σε συνέντευξη τον αξιολογούμενο.»


ΣΧΟΛΙΟ


Άρα, όλοι που αδικήθηκαν, με αίτησή τους, πρέπει να περάσουν συνέντευξη να αναπτύξουν τις ικανότητές τους και τα επιχειρήματά τους και να επανεκτιμηθούν οι ικανότητές τους, από ειδικό συμβούλιο. Μην ξεχνάμε, ότι στο Δημόσιο ανθεί ένα ερπετό ο «ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ», που σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κυβερνήσεις είναι ο ίδιος, που προκατασκευάζει την όποια αξιολόγηση, αφού μεταφέρει στους ανωτέρους ό,τι θέλει και εκείνοι τον εμπιστεύονται, γιατί είναι και οι ίδιοι θύματα του «ΡΥΦΙΑΝΟΥ» και τον φοβούνται μήπως τους ρουφιανέψει και στους παραπάνω. Ο ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ μπορεί να ρουφιανέψει ακόμα και τον Υπουργό και τον Πρωθυπουργό και γιαυτό έχει σημαντική θέση στην Δημόσια Διοίκηση, να μην κάνει τίποτα, να μην εργάζεται, πλην του να συκοφαντεί και να παραπληροφορεί!.


Άρθρο 22: Έλεγχος τυπικών στοιχείων και ειδικής αιτιολογίας στις εκθέσεις αξιολόγησης


Στην παρ. 2 του άρθρου 13 του Π.Δ. 318/1992 προστίθεται περίπτωση γ ως εξής:


«γ) ως προς την έγκαιρη παράδοση ενυπογράφως στην αρχή κάθε έτους των εντύπων αξιολόγησης στους αξιολογούμενους και ακολούθως την διαβίβαση ενυπογράφως της συμπληρωμένης Έκθεσης από τον αξιολογούμενο στον Εισηγητή, την παραλαβή των εισηγήσεων και την παράδοσή τους ενυπογράφως στους αξιολογητές, εξετάζοντας κάθε φορά την τήρηση των προθεσμιών.»


ΣΧΟΛΙΟ


Να κατατεθούν εκ νέου και να ελεγχθούν όλα τα στοιχεία και τα πτυχία των υπαλλήλων και Προϊσταμένων, όλων των βαθμίδων, που αξιολογούνται μέσα στον φάκελο αξιολόγησης, για να γίνει διασταύρωση, μήπως διορίστηκαν με πλαστά χαρτιά και προσόντα και μήπως έχουν μεταπτυχιακά και προσόντα μαϊμού (από Αγγλίες, Βουλγαρίες κλπ…) Επισημαίνουμε ότι τα ανύπαρκτα ή πλαστά προσόντα πρέπει σύμφωνα με εκτιμήσεις, να πιάνουν το 30% των Υπαλλήλων, Προϊσταμένων και ειδικά των Καθηγητών ΑΕΙ και ΤΕΙ.


Πρόταση: Δεν υπάρχουν προσωπικά δεδομένα, για πτυχία και προσόντα υπαλλήλων, Προϊσταμένων και ειδικά των Καθηγητών ΑΕΙ και ΤΕΙ, όταν διορίστηκαν, αξιολογούνται βάσει αυτών,ή έχουν καταγγελία ή έχουν ΕΔΕ για μη νόμιμη κατοχή πτυχίων και προσόντων και οφείλουν εντός 15 ημερών να παρουσιάσουν στο αρμόδιο όργανο τα πτυχία και τα προσόντα τους, ειδάλλως παραπέμπονται με το αιτιολογικό της απόλυσης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να κοινοποιήσουν στην υπηρεσία, αν ο υπάλληλος είναι νόμιμος κάτοχος των προσόντων και πτυχίων που επικαλείται.


Άρθρο 23: Αξιολογητές


Το άρθρο 14 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:


«Άρθρο 14

Αξιολογητές


1. Την αξιολόγηση ενεργεί αυτοτελώς ένας προϊστάμενος ανάλογα με τη θέση του αξιολογούμενου στην ιεραρχία της οικείας δημόσιας υπηρεσίας ή του οικείου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, δηλαδή ο προϊστάμενος της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας εκείνης που υπηρετεί ο αξιολογούμενος, όταν υπάρχει, κατόπιν γραπτής και τεκμηριωμένης εισήγησης του άμεσου προϊσταμένου του, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου. Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται υπερκείμενη οργανική μονάδα, ο υπάλληλος αξιολογείται από τον άμεσο προϊστάμενό του χωρίς να απαιτείται εισήγηση.


2. Ως προϊστάμενοι νοούνται οι πολιτικοί υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή στρατιωτικοί, που κατέχουν θέση, η οποία αποτελεί την κορυφή της οικείας οργανικής μονάδας καθώς και οι μετακλητοί ή με θητεία υπάλληλοι, οι οποίοι κατέχουν τέτοια θέση βάσει ειδικών διατάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των νομίμων αναπληρωτών τους.


3. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, μετά από γραπτή και τεκμηριωμένη εισήγηση από τον άμεσο προϊστάμενό του.


4. Αξιολογητής των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης.


5. Ο Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου για αυτοτελείς υπηρεσιακές μονάδες αποκεντρωμένων ή αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών ή N.Π.Δ.Δ., το μονομελές όργανο διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης, συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης για τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων που υπάγονται απευθείας σε αυτούς και για τους υπαλλήλους που υπηρετούν στο γραφείο τους ή υπάγονται σε αυτούς.


6. Οι εκθέσεις αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπηρετούν σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού συντάσσονται από τον Διευθυντή του οικείου Γραφείου. Εάν δεν υπάρχει Διευθυντής, τότε οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τον Υπουργό ή τον Υφυπουργό.


7. Οι εκθέσεις αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης ή Τμήματος, οι οποίες υπάγονται απευθείας σε Υπουργό ή Υφυπουργό, καθώς και η έκθεση αξιολόγησης του Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού ή Υφυπουργού, συντάσσονται από τον οικείο Υπουργό ή Υφυπουργό.


8. Για τους αποσπασμένους υπαλλήλους συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών, στις οποίες είναι αποσπασμένοι. Για τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, σε διεθνείς οργανισμούς ή σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βάσει ειδικών διατάξεων, συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, από τους αρμόδιους προϊστάμενους των φορέων αυτών.


9. Ειδικά για το πολιτικό διδακτικό και βοηθητικό επιστημονικό προσωπικό των σχολών των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας που υπάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα (ν. 3528/2007), ως προϊστάμενος αξιολογητής νοείται ο προϊστάμενος της οικείας σχολής.»


ΣΧΟΛΙΟ


Από την στιγμή που δεν έχει λυθεί το μέγα ζήτημα της αξιοκρατικής επιλογής των προϊσταμένων, είναι τουλάχιστον άδικο να δίνεται και αυτή την αρμοδιότητα στους άμεσους προϊσταμένους. Για να έχει το δικαίωμα αξιολόγησης ένας προϊστάμενος, πρέπει να είναι ο ίδιος πέραν πάσης αμφισβήτησης. Άρα πρώτα λύστε το θέμα του αδιάβλητου τρόπου επιλογής των προϊσταμένων και μετά δώστε τους αυτή την εξουσία. Διαφορετικά όσοι είναι «δικοί» τους θα είναι κάθε χρόνο «άριστοι» …..για τους υπόλοιπους έχει ο Θεός ή ο «ρουφιάνος».


Στο εληνικό δημόσιο,αξιολογητές σήμερα είναι στις περισσότερες περιπτώσεις άτομα με κατά πολύ λιγότερα εώς συνήθως ανύπαρκτα προσόντα από τους υφισταμένους- αξιολογούμενους, ενώ έχουν διοριστεί και ανελιχθεί με κομματικά κριτήρια πολλά χρόνια πριν τη δημιουργία του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα η νέα γενιά υπαλλήλων να αδικούμαστε και να μην έχουμε ευκαιρίες στο δημόσιο ,ζούμε κωμικοτραγικές καταστάσεις όταν μας καλούν να μεταφράσουμε πχ κάποια επιστολή που φτάνει στην υπηρεσία ή να τρέξουμε κάποια καινούρια εφαρμογή αλλά κατά τα άλλα είμαστε άφαντοι,πολλές φορές ούτε το όνομά μας δε φαίνεται σε ένα έγγραφο που συντάσσουμε ή στοιχεία που μαζεύουμε πχ για υπηρεσιακή απάντηση σέ έγγραφα των υπουργείων αλλά υπογράφει φαρδιά πλατιά ο προιστάμενος.Επίσης αν θέλετε να κάνετε κάτι καλό καταργήστε το απηρχαιομένο σύστημα που βασίζεται στις εκθέσεις αξιολόγησης, πρόκειται για εντελώς αναξιοκρατικό στα όρια του κωμικού σύστημα αξιολόγησης βασισμένο σε προσωπικές συμπάθειες ,γνωριμίες και ιδιοτελή κίνητρα ανταγωνισμού από αυτη την απίθανη γενιά υπαλλήλων- προισταμένων


Το Δημόσιο περιέχει οργανισμούς με πολλές ιδιαιτερότητες είναι καλό να ξεκαθαριστεί ποιος είναι ο άμεσος προϊστάμενος. Π.χ. στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα οι υπάλληλοι τοποθετούνται από τον Πρύτανη και όχι από την Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών. Στα ΑΕΙ υπάρχει η ιδιαιτερότητα: υπάλληλοι να είναι τοποθετημένοι σε Εργαστήρια, Κλινικές, Τομείς. Ο άμεσος προϊστάμενος μπορεί να είναι 1 πρωτοβάθμιος Καθηγητής ή και περισσότεροι καθηγητές εφόσον το κάθε εργαστήριο λειτουργεί με πάνω από 1 καθηγητές. Αυτοί οι υπάλληλοι δέχονται εντολές ως προς το έργο τους, ή ελέγχονται από τους καθηγητές των εργαστηρίων ή κλινικών και όχι από το διοικητικό προϊστάμενο ο οποίος πολλές φορές δεν γνωρίζει το έργο που παρέχουν οι υπάλληλοι οι οποίοι μπορεί να εργάζονται και σε διαφορετικό χώρο, κτίριο, περιοχή.


Πρόταση: στην αξιολόγηση του υφισταμένου ο άμεσος προϊστάμενος δηλαδή ο καθηγητής ή ο Διευθυντής του εργαστηρίου/κλινικής/τομέα να συμμετέχει στην αξιολόγηση του υφισταμένου.Τέλος, κατά το πλείστο, οι μέχρι τώρα προϊστάμενοι διορίζονταν ή τοποθετούνταν από τα υπηρεσιακά συμβούλια του ιδίου φορέα – μοίραζαν μεταξύ τους τις θέσεις των προϊσταμένων. Ετσι πολλές φορές διαπιστώνει κανείς ότι υπάρχουν υφιστάμενοι με πολύ περισσότερα τυπικά προσόντα: πτυχία διοίκησης και οικονομίας με μεταπτυχιακούς τίτλους ή και διδακτορικό- από τους προϊσταμένους που μπορεί να έχουν ένα πτυχίο παιδαγωγικής κατεύθυνσης, ή ακόμα να είναι και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή είναι σίγουρο ότι η αξιολόγηση θα έχει μεροληπτικό χαρακτήρα και αρνητική διάθεση από τον προϊστάμενο προς τον υφιστάμενο.


Πρόταση: να ξεκινήσει η διαδικασία ελέγχου βιογραφικών, πτυχίων και τυπικών προσόντων των υπαρχόντων προϊσταμένων και να ανοίξει η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ νέου για θέσεις τομεαρχών, προϊσταμένων κ.λ.π.


Πρόταση: Σε περίπτωση αδικίας ο υφιστάμενος να έχει το δικαίωμα ενστασεως, κρίσεως και αξιολογήσεως και από τους ανώτερους και από τον ανώτατο στην ιεραρχία του δηλ. τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου ή τον Υπουργό.


Άρθρο 24: Χρόνος σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης


Το άρθρο 18 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 18

Χρόνος σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης

1. Οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τους αρμόδιους αξιολογητές αποκλειστικά εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους και το αργότερο έως την 31η Μαρτίου για τους υπαλλήλους όλων των κατηγοριών, κατόπιν έκδοσης της απόφασης τον Ιανουάριο κάθε έτους από το αρμόδιο όργανο κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του Π.Δ.318/1992. Η συμπλήρωση του εντύπου είναι υποχρεωτική για τον αξιολογούμενο και πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου. Κάθε εισηγητής υποχρεούται να καταθέτει την εισήγησή του στον αρμόδιο αξιολογητή εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε ημερών από την συμπλήρωσή της από τον αξιολογούμενο και το αργότερο έως τέλος Φεβρουαρίου. Κάθε αξιολογητής υποχρεούται να συντάσσει εκθέσεις αξιολόγησης για όλους τους υπαλλήλους αρμοδιότητάς του, εφόσον προΐστατο αυτών κατά το προηγούμενο έτος για πέντε τουλάχιστον μήνες, ανεξάρτητα αν είχε τοποθετηθεί με έκδοση σχετικής απόφασης ή όχι, έστω και αν κατά το χρόνο σύνταξης των εκθέσεων υπηρετεί σε άλλη υπηρεσία.


2. Οι προθεσμίες και υποχρεώσεις της παρ. 1 ισχύουν και για τους αξιολογητές που απέβαλαν την ιδιότητά τους αυτή πριν από την 31η Μαρτίου λόγω τοποθέτησης, μετάθεσης, μετακίνησης, απόσπασης, μετάταξης ή διορισμού σε άλλη υπηρεσία. Με μέριμνα της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού ενημερώνονται για την υποχρέωσή τους αυτή.


3. Στην περίπτωση που ο προϊστάμενος άσκησε καθήκοντα για πέντε τουλάχιστον μήνες, αλλά η υπαλληλική σχέση λύθηκε λόγω παραίτησης, ορίου ηλικίας ή τριακονταπενταετίας, οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται και υποβάλλονται με μέριμνα της αρμόδιας μονάδας προσωπικού, πριν από την παράδοση των καθηκόντων. Κατ` εξαίρεση, όταν αξιολογητές είναι ο Υπουργός, Υφυπουργός, Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού ή Υφυπουργού, μπορούν να συντάσσουν έκθεση αξιολόγησης και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών και σε περίπτωση που αποχωρήσουν από τη θέση τους, μπορούν να συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης μέσα σε δύο τουλάχιστον μήνες.




Με τιμή

Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος

Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Σορβόννης


Δείτε το στο tro-ma-ktiko

The post Η Αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων και οι αναγκαίες αλλαγές στον Νόμο περί αξιολόγησης Δημοσίων Υπαλλήλων. Ανάγκη τροποποίησης του Νόμου 4520/2014 appeared first on CityPatras.gr.






from CityPatras.gr http://ift.tt/1xBAXBf

via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου